26 september 2011

Turen til Øjnelæge

Vi har været til Øjnelæge idag for at tjekket om hans øjne ser normal ud eller andet..
Da vi ankomst, skulle vi vente i 10 min, så kom vi ind og talte med øjelæge ( en kvinde) Så blev Victor undersøgt , han var ikke glad for det, det er første gang for ham, han blev lidt bange, læge måtte kigge på hans øjne, og fik en dråbe for at gøre øjne mere klaret, der skulle vi vente i 5 min ud på venterum, vi hyggede os med legoklodser og børnebøger, vi kaldte ind igen og prøve igen, det lykkes med at fange hans syn på begge øjne, der kunne hun se at Victor har forskellige syn på begge øjne, på højre har han +1.50 og venstre har han +2.50, hun sagde at man kunne se han har en skelet øje på venstre, der skal vi holde øje med at det ikke bliver en dovne øje.
Så kom en mand som hed Jesper Skov som ejer af øjelæge, han sagde på lidt tegnsprog, at det er for tidlig for Victor at have briller, jeg tænker " for tidlig" mon han skal have briller når han bliver større.. tsk tsk.. Min mor synes det er sååå søøødd at se små børn som går med briller hehe

Victor har arvet fra faren da han har også skeletøjet... Han skal tjekket igen om halv år..
Jeg spurgte selvfølgelig om der kan være noget balance der kan gør ham usikker på afstandet, læge sagde nej det tror de ikke.. Men jeg skal bare holde øje med at der ikke kommer en dovne øje..
Det var for idag...

1 kommentar:

  1. Bare en bemærkning, så er jeg ikke skeløjet, men har en bygningsfejl på venstre øje. Jeg kan blive skeløjet hvis jeg ikke går med briller og sådan på længere sigt. Hilsen Far

    SvarSlet